Tuesday, October 13, 2009

aaaaaaa.....choooooo!


Salam semua.

Hari ni angin sangat kuat.Aku asyik bersin je.Bila dah bersin, aku terfikir kenapa aku bersin.hurmm..walaupun dah belajar kenapa,tapi semangat ingin tahu aku menjadi-jadi.maka, aku google la.

Basically, our nose acts like air purifier, cleansing the air that have bacteria and other particles.So, bersin ni is one way of our body untuk expel harmful substances. yeaaahhh..sounds great ha?http://www.emocutez.com

So, sebab tula kita kena bersyukur kerna kita dah diberi nikmat untuk bersin..coz, kalau x,bakteria n etc akn bermaharajalela dalam hidung kita.huhu..http://www.emocutez.com

haaa...lg satu..penah dgr x cite org yang bersin x tutup mata, lalu matanya keluar???jadi, aku google lagi untuk mendapatkan kepastian.

keputusannya:

"MAAF.MATA ANDA TIDAK AKAN TERKELUAR JIKA ANDA BERSIN DENGAN TIDAK MENUTUP MATA"http://www.emocutez.com

Jika dilihat dari sudut saintifik, mata kita akn tertutup secara automatik bila kita nak bersin. Dan untuk pengetahuan anda semua, ada tau orang yang bersin dengan tidak menutup mata dan mereka masih lagi mempunyai biji-biji mata mereka.http://www.emocutez.com Dalam hal ni, kes diorg ni special casela. there must be something wrong somewhere.hehe.

Kesimpulannya,bersyukurlah kerana diberi nikmat bersin.

"Karena itu, ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari (nikmat)-Ku."

[2:152]

Rethink.

0 comments: